W dzisiejszym odcinku podcastu rozmawiam z prawniczką, radcą prawnym, prowadzącą (łącznie ze wspólnikiem) od pięciu lat swoją kancelarię w centrum Warszawy.
Panią mecenas Martę Kopeć poznałem jakiś czas temu przy okazji rozpoczęcia współpracy z jej kancelarią. Już wtedy byłem pod wrażeniem pięknego i gustownego wnętrza kancelarii zlokalizowanej w zabytkowej kamienicy w centrum Warszawy, ale też byłem pod wrażeniem osobowości pani mecenas – szybko bowiem poznałem, że podchodzi ona do budowania swojego zespołu w całkowicie inny sposób, niż większość prawników i zdecydowana większość przedsiębiorców.
Obecnie, po pięciu latach, pani Marta Kopeć zatrudnia 30 osób i jej kancelaria Kopeć Zaborowski adwokaci i radcowie prawni wciąż się rozwija. Czy jej specyficzne podejście do pracowników może mieć aż tak duży wpływ na rozwój jej kancelarii? To bardzo prawdopodobne. Ja wierzę, że tak właśnie jest.
Zresztą specyficzne podejście do pracowników to nie jedyna rzecz jaka wyróżnia jej kancelarię spośród innych kancelarii prawnych. Moja rozmówczyni razem ze swoim wspólnikiem, mecenasem Zaborowskim, świadomie dbają także o wyrazistą kulturę organizacyjną łącznie z przestrzeganiem wartości, którym cała kancelaria hołduje, a które są wyrażone w tzw. Księdze Wartości. Kancelaria ta ma także swoją misję i cele, do których zmierza.
Muszę przyznać, że dla mnie była to bardzo ciekawa rozmowa. Sam jestem bowiem gorącym orędownikiem pracowania nad fundamentami kancelarii, zamiast nad fajerwerkami, w postaci wymyślnych narzędzi promocji. Jeśli słuchasz tego podcastu, to wiesz dokładnie o czym mówię (nawiasem mówiąc polecam Ci odcinek podcastu, w którym opowiadam o komunikacji i kulturze organizacyjnej). A kancelaria mojego gościa, pani Marty, dokładnie te wszystkie idee wciela w życie. Żałuję tylko, że mieliśmy tak mało czasu na rozwinięcie tych pasjonujących wątków.
O czym jeszcze rozmawiamy podczas wywiadu? Między innymi o pasji w pracy prawnika, jak być liderem zespołu kancelarii, o właściwym traktowaniu pracowników, o blogu prawniczym i jak go prowadzić, o wartości pracy pro bono, konieczności specjalizacji kancelarii prawnej, jak traktować konkurencję oraz o obsłudze klienta.
Zapytałem też panią Martę o to, jak promuje swoją kancelarię, jak sprzedaje usługi prawne oraz jaką ma radę dla początkujących prawników.
Pomocne linki: strona WWW kancelarii, blog Jak zwolnić pracownika, Instagram.
Zachęcam Cię gorąco do posłuchania naszej rozmowy! Oczywiście dodam, że podcast W drodze do kancelarii jest słonecznie i wiosennie wspierany przez web.lex 🙂
*****
- Pobierz odcinek:
- Bezpośredni link:
- iTunes:
- Subskrypcja: Android, iTunes, RSS
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }