Gościnią tego odcinka podcastu jest pani mec. Elżbieta Bansleben – sopocka adwokatka.
W maju AD 2023 światło dzienne ujrzał poradnik, dotyczący ➡️ Obsługi Klienta w kancelarii prawnej. Wyjątkowa pozycja, niemająca swojego odpowiednika nawet za oceanem, nie mówiąc o rynku na naszej polskiej ziemi.
Poradnik ten napisałem wspólnie właśnie z panią mec. Bansleben. Połączyliśmy swoje doświadczenia i wiedzę, aby stworzyć źródło wiedzy praktycznej, która znajdzie zastosowanie w stosunkach z klientami kancelarii prawnych (w tym notarialnych, komorniczych czy mediacyjnych).
Dlaczego w ogóle zająłem się tematem Obsługi Klienta?
Z prostego powodu – dla mnie jest to podstawowa i najważniejsza strategia promocji kancelarii prawnej. Być może nigdy nie patrzyłeś na Obsługę Klienta w ten sposób. Być może zwykle kojarzyło Ci się to z obsługą reklamacji, czy sprzedażą.
Tymczasem Obsługa Klienta to bardzo szerokie i pojemne pojęcie, które obejmuje wszystkie stosunki na styku klient kancelaria. Tam, gdzie jest klient, tam jest jego obsługa. Czyli przed wykonaniem usługi prawnej, w jej trakcie, a także po zakończeniu świadczenia usługi.
I jeśli weźmiesz pod uwagę, że tylko zadowolony klient poleca Twoją kancelarię i że tylko zadowolony klient przychodzi ponownie, to zauważysz, że kluczem do powodzenia prawniczego biznesu jest przede wszystkim to, w jaki sposób wchodzisz w interakcje z klientem. Czy w wyniku Twojego działania i zachowania jest on skłonny Cię polecić i przyjść ponownie.
Obsługa Klienta to konkretne rzeczy
Bardzo konkretne. Chodzi tu o to, aby wiedzieć, czy jeśli zrobisz A, osiągniesz efekt B. A jeśli zrobisz C, otrzymasz D. To są konkretne procesy i procedury (które oczywiście znajdziesz w naszym poradniku).
Z tej perspektywy, Obsługa Klienta to strategia promocji kancelarii prawnej. Tak samo, jak strategią promocji jest blog prawniczy, czy konto na Instagramie. Z tą jednakże różnicą, że obsługa klienta wiąże się ściśle z zadowoleniem klienta i bezpośrednią interakcją i przede wszystkim z wykonywaną usługą.
Kiedyś, na pewnej konferencji prawniczej, miałem przyjemność słuchać pani mec. Joanny Parafianowicz. W pewnym momencie powiedziała ona tak:
Drodzy prawnicy, nie szukajcie najlepszych metod promocji. Po prostu skupcie się na swojej pracy, bo to jest najlepszy sposób na promocję.
Muszę przyznać, że gorąco popieram właśnie ten sposób promocji kancelarii prawnej. Bo po cóż najwymyślniejsze zabiegi marketingowe, jeśli klient już nigdy nie będzie chciał do Ciebie wrócić. Chodzi o to, żeby był tak zachwycony, aby chciał polecać Twoją kancelarię i z przyjemnością do niej wracać.
A jak to zrobić, to znajdziesz dokładnie w poradniku o obsłudze klienta, który napisałem wspólnie z mec. Elżbietą Bansleben.
Kilka słów o Elżbiecie Bansleben
W końcu udało nam się spotkać – w jej kancelarii w Sopocie – i nagrać wywiad. Elżbieta jest adwokatką o niebanalnych sukcesach biznesowo-prawniczych. Dziś prowadzi liczne sprawy o charakterze międzynarodowym, ale przede wszystkim ma rzeszę lojalnych klientów. Jest mistrzynią Obsługi Klienta i o tym właśnie chciałem z nią jeszcze porozmawiać.
Z tego powodu tematyka Obsługi Klienta zajęła większość naszej rozmowy. Poza tym rozmawialiśmy o młodych prawnikach i ich błędach, o promocji kancelarii prawnej, czym różni się informacja prawna od porady prawnej, i jeszcze wielu, wielu innych ciekawych rzeczach.
Zapraszam Cię zatem do posłuchania naszej rozmowy. Zanim zacznijmy dodam tylko, że poradnik o obsłudze klienta znajdziesz w prosty sposób na stronie Obsługa Klienta Kancelarii Prawnej.PL
Zapraszam!
***
Naszą rozmowę przesłuchasz również na:
***
Jestem pewien, że z tego, co powiedziała Elżbieta, udało Ci się wyłapać jakieś szczególnie inspirujące dla Ciebie przemyślenia. Mnie bardzo spodobało się rozróżnienie informacja vs porada prawna. Doskonale odpowiada to idei Wybitnej Obsługi Klienta. Chodzi o to, aby klient wychodząc z Twojej kancelarii, nie został li tylko poinformowany, ale żeby wiedział, co dalej i że Ty mu pomogłeś / pomogłaś.
Hm… wbrew pozorom, nie jest to zawsze takie oczywiste. Zwykle wydaje Ci się, że klient wszystko wie, tymczasem wcale tak nie jest. Weź pod uwagę, że Ty masz za sobą niejednokrotnie dziesiątki lat doświadczenia, on zaś nie. Wszystko co mówisz, może się Tobie wydawać oczywiste, ale dla niego takie nie jest. Nawet, jeśli przytakuje, że rozumie, to przyjmij za pewnik, że tak nie jest, bo jest to po prostu niemożliwe.
Na tym polega Wybitna Obsługa Klienta, aby klientowi rzeczywiście pomóc, a nie tylko go poinformować – jak powiedziała Elżbieta. O całym procesie obsługi klienta przeczytasz w naszym poradniku na stronie Obsługa Klienta Kancelarii Prawnej.PL
***
Podcastu słuchaj też na YouTube:
***
Zobacz, jak wygląda nasz poradnik o Obsłudze Klienta w kancelarii prawnej>>
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }